۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اقتصاد و سیاسی » فرهنگی و ورزشی
  • شناسه : 520
  • 29 مارس 2023 - 15:20
  • 617 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : آلبوم مایان
  • منبع : آلبوم مایان
قبولی در کنکور سراسری جزء شاخصه های مدارس غیرانتفاعی نیست
معاون وزیر:

قبولی در کنکور سراسری جزء شاخصه های مدارس غیرانتفاعی نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه ۲۵درصد مجموع پذیرفته شدگان آزمون‌های سراسری، دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی هستند، گفت: به هیچ عنوان شاخص قبولی در کنکور سراسری جزء اهداف مدارس غیرانتفاعی ترسیم و تعریف نشده است.

احمد محمودزاده روز چهارشنبه در گفت وگویی هدف گذاری اصلی مدارس غیرانتفاعی را تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، شجاع و بصیر اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های اصلی و مهم وزارت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان چند ساعته است، افزود: در این راستا شاخص های آموزشی و تربیتی جزو معیارهای سنجش موفقیت مدارس غیرانتفاعی مدنظر است که برای تحقق آن باید ساعات آموزش و متناسب بودن آن با دوره های تحصیلی مورد بحث و بررسی دقیق قرار بگیرد.

محمودزاده با اشاره به اینکه به همین منظور کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است، ادامه داد: باید اصلاحاتی در نظام آموزشی به انجام برسد که در این مسیر کاربردی تر کردن کتاب های درسی باید با جدیت دنبال شده و تصمیم گیری اساسی صورت بگیرد.

وی یکی از اهداف اصلی تربیت دانش آموزان چند ساعته را کمرنگ سازی فعالیت های آموزشکده محور اعلام و اضافه کرد: به جای آموزشکده محوری نظام آموزش و پرورش باید به سمت مهارت های پایه زندگی و کسب و کار در آموزش و پرورش حرکت کرد تا نتایج عملی آن در سال های آینده بیشتر ملموس تر شود.

محمودزاده محتوای کتب درسی نظام آموزشی ایران در مقایسه با سایر کشورها را قابل قبول دانست و بر تخصصی شدن کتب در سال های آینده تاکید و اظهار کرد: هرچند در چیدمان کتب درسی مشکلاتی وجود دارد اما اینکه عده ای کتاب های درسی به خصوص دوره دبیرستان را مورد انتقاد قرار داده و برچسب سیاسی تر بودن به آنها بزنند، به هیچ عنوان درست نیست.

وی محتوای کتاب های درسی نظام آموزش و پرورش را بسیار بالا و سنگین توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که مسایل دینی در نظام های آموزشی در تمام کشورها وجود دارد اما اینکه آراستگی در این رابطه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد جای بحث و بررسی عمیق دارد که شاید در این زمینه آموزش و پرورش موفق عمل نکرده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، مجموع مدارس غیرانتفاعی کشور را ۱۸ هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: در این مدارس تعداد ۲۵۰ هزار معلم و سایر کارکنان اداری مشغول انجام وظیفه هستند که ۱۷۰ هزار نفر آنها به صورت آزاد اشتغال دارند.

محمودزاده کل مدارس فعال کشور را ۱۰۵ هزار واحد اعلام کرد که ۱۶ درصد آن را مدارس غیردولتی تشکیل می دهند که در آنها ۱۲.۵ درصد کل دانش آموزان کشور به تحصیل اشتغال دارند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*