۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد و سیاسی
  • شناسه : 215
  • 23 می 2021 - 12:09
  • 1063 بازدید
  • ارسال توسط :
راه تاریخی استانبول یولی
احیای جادۀ تاریخی استانبول یولو

احیای جادۀ تاریخی استانبول یولو

روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعی از فعالان اجتماعی محلۀ کوجووار با حضور در محل جادۀ تاریخی «استانبول یولو» در کنار آجی‌چای خواستار توجه مردم و مسئولین فرهنگی استان به این میراث باارزش تاریخ آذربایجان شدند. «استانبول یولو» که به «نادر یولو» نیز معروف است همان جاده‌ای است که سیصد سال قبل نادرشاه افشار از […]

روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعی از فعالان اجتماعی محلۀ کوجووار با حضور در محل جادۀ تاریخی «استانبول یولو» در کنار آجی‌چای خواستار توجه مردم و مسئولین فرهنگی استان به این میراث باارزش تاریخ آذربایجان شدند.
«استانبول یولو» که به «نادر یولو» نیز معروف است همان جاده‌ای است که سیصد سال قبل نادرشاه افشار از طریق آن وارد تبریز شد.
«استانبول یولو» یکی از شعبات «ایپک یولو» است که در گذشته تبریز را به استانبول وصل می‌کرد. این جاده از مرکز شهر تبریز شروع می‌شد و با گذر از زمین‌های قره‌ملک، کوجووار، مایان، قزل دیزج، دیزج خلیل، تسوج و شهرهای خوی و سلماس به سوی استانبول کشیده می‌شد.
اهالی گونئی (شبستر و حومه) نیز با طی این مسیر به دارالسلطنه تبریز وارد می‌شدند. اما در یکصد سال اخیر، با رونق یافتن جادۀ مرند، متأسفانه «استانبول یولو» به مرور از یادها فراموش شده است.
فعالان اجتماعی محلۀ کوجووار با نامیدن آخرین جمعۀ ماه اردیبهشت به نام روز «ایپک یولو» همه ساله در این محل حاضر خواهند شد تا توجه مردم و مسئولین را به احیای این جادۀ تاریخی جلب کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*